Membazir

JANGAN MEMBAZIR

semua orang dok canang, kos sara hidup makin tinggi, angkara dajal dan pengikut pengikutnya, ataupun sebenarnya kau yang makin malas, eh tak, mana ada. Hahhaha. Tapi tulah, dalam banyak banyak, kos sara hidup meningkat, kita komplen kuat, tapi kerja tak buat. Hanya menunggu duit dari langit.


jangan membazir kitar semula

JOIN BUSINESS

Ada orang best ajak join business, join insuran, join MLM. Memang terbaik buat kerja ekstra, kalau masih bujang, memang senang weih, kalau dah kahwin pun, takda masalah,hahahha, janji rajin, itu yang terbaik.

AMALAN SYAITAN

Tapi , dalam banyak kerja kerja kerja, ada satu perangai yang paling kita teruk, kita buat, ikut amalan syaitan, kita amalan yahudi takut, tapi amalan syaitan ni kita berani, iaitu MEMBAZIR. Mana taknya, makan tak habis, dikala makan dikedai yang mahal. Kata mahal , tapi membazir. Aku tertengok muka cleaner rnr pagoh, muka kebencian tahap dewa rasanya, mungkin dia stress gaji sikit, tapi tengok orang lain, makan tak habis, adui, aku pun stress. Lagi lagi tambah pulak jenis pengotor, ahhaha.

KITAR SEMULA

Lagi satu, persampahan pun orang dok membazir, buang sana sini, tanpa fikir, ada benda yang boleh dikitar semula. Hhahaha, jangan main buang je. Ada benda yang kitar semula nih, kau jaga kebersihan, asingkan sampah, silap silap kau dapat duit, seminggu belanja anak sekolah, hahahha kan best tuh. Nak best lagi, suruh dia simpan, dan amalkan kitar semula. Hhahaa, jangan membazir, ok ?

Comments

Popular Posts