Destinasi Impian

TEMPAT IDAMAN PALING NAK DI TUJU SEBELUM TUTUP MATA

Pernah gua buat benda ni masa zaman tsunami satu dulu, tempat idaman gua ialah Jepun, tapi bukan tempat lain, tapi di sini. Ia, tempat paling cool yang pernah gua lihat, ialah tempat pemprosesan sisa pepejal di jepun nih. Antara yang terbaik di dunia, memproses sampah, tapi cantik gile macam disneyland pun ada.


destinasi impian ke jepun


JEPUN DAN KEBERSIHAN

Ianya terjadi bukanlah sekelip mata, ianya adalah disebabkan wawasan kegemilangan visi dan misi perdana menteri jepun sejak awal lagi, bila lihat jepun tentu akan banyak sampah kalau tak dikawal. Akhirnya mereka perlukan satu sistem persampahan yang bagus, dan selain itu jugak, mereka kena didik rakyat jepun untuk bijak membuang sampah, tahu pasal sampah dan menjaga kebersihan ialah budaya mereka.

SISTEM SAMPAH NEGARA

Harap harap dapat satu team dapat pergi tempat nih, melihat cara bagaimana mereka mengendalikan sampahh yang banyak di jepun. hahaha, memang power. Ada sesiapa nak bawak ke ? Aku harap lepas pergi tempat nih, bejalar budaya sana, aku pun nak jadi pandai uruskan sampah dan jaga kebersihan. kalau pergi jepun, tapi balik perangai pengotor jugak, takda maknalah lawatan ke jepun tuh...hahahhaha

Comments

Popular Posts