Demam Oh Demam

DEMAM OH DEMAM

Biasalah, mana tak boleh demam, kalau tak demam, jawabnya nanti badan kita cepat rosak. Hahaha, demam ni satu petanda, ia, dia berlaku akibat, badan kita dah lemah, diserang patogen, dan perlukan rehat, dan nutrisi yang cukup.


tips nak bagi anak lega demam dan protect dari demam


Jadi nak melegakan demam nih yang jadi masalah. Selain dari dah makan, dah jumpa doktor, dah makan vitamin, dah rehat, kebersihan tempat kita pun kena jaga jugak.


Tapi sekarang ni ibu ibu moden nih, lagi dasyat. Biasalah kita dengar orang lap kan anak guna air biasa. Itu zaman turun temurun. Rendamkan kain dalam air, lap anak yang demam tuh.

Tapi ibu ibu moden, dari guna air biasa, depa bedal pulak cecair estrak jagung dan kelapa nih. Hahhaa, ini sudah tidak adil. Tapi kesan dia, hahaha, boleh baca sendiri kat bawah nih.

Kalau tak demam pun, memang kami sekeluarga amalkan, untuk perlindungan sebelum kena serangan patogen , demam .

Comments

Popular Posts