Blog Orang Selangor

14/09/2016

Cantik Bermula Dari Dalam

Alhamdulillah,hari ini saya tertarik dengan poster suami Zainah Mukhtar tentang parut chicken pox. Memang terbaik abang ini, memang mula mula dah parut, tapi lepas tuh, elok je, amalkan perlahan lahan, akhirnya muka dia makin lama makin cantik. Kenapa jadi begitu ?


esp shaklee cantik

Krim Rosakkan Kulit ?

Kalau kita orang biasa, bila parut di luar, oh kena sapu krim cap XXX nih, nanti hilang, nanti cantik, eh parut, pakai makeup terus cantik, tebal 10 inci pun takpa. Jawabnya, bila dia tak cek kandungan krim dan makeup tuh yang ada bahan kimia yang berbahaya, habis kulit rosak. Nampak tak ? rawatan di luar, belum tentu dapat merawat punca utama penyakit kulit.

Sistem Sel

Sistem badan kita ni Allah swt dah cipta paling terbaik. Korang biasa tengok bintik kolesterol ? biasa tengok jerawat ? biasa tengok parut ? itu semua adalah tanda badan kita ada problem. Jerawat pun sama, semuanya hormon badan kita tak stabil, mulalah tumbuh jerawat. Parut pulak ialah tindak balas cepat apabila berlaku kerosakan sel pada kulit, jadi parut cepat naik untuk melindungi sel dalaman, sebelum kulit baru betul betul nak tumbuh.


Shaklee Bukan MAGIK

Jadi jangan terkejut, makan SHAKLEE ini bukanlah magik semata mata makan terus cantik. Ramai tak nak faham konsep , tahu makan esp jadi besar, anjal. Badan kita adalah gabungan bertrillion sel. Sel kita perlukan makanan, dan makanan sel adalah PROTEIN. Protein tuh pulak mesti ada 9 jenis asid amino yang penting, dan protein ni badan kita tak boleh buat. Orang kata makan protein luar boleh kan ? Hoo, kita bab makan daging ikan ni, kita boleh pastikan ke protein tuh cukup ? Cara masak protein tuh dah boleh rosakkan zat protein tersebut. Sebab tuh, kena ambil suplemen tambahan, ye Protein Shaklee yang terbaik. Tambahan lagi dengan vitamin C dan vitamin E, akan memantapkan proses penyembuhan dalaman, sebelum ia mencantikkan luaran. Vitamin C adalah penggalak pembentukan kolagen, vitamin E pulak mempercepatkan penyembuhan luka. 

Cantik Dari Dalam

Jadi bila kita nak cantikkan luaran kita, ingat, sila cantikkan dalaman anda. Macam mana ? konsep dia ialah kita kena cukupkan nutrisi yang diperlukan badan. Apa yang berlaku di luar, yang sudah ternampak, adalah suatu tanda yang Allah nak tunjuk , badan kita sakit.

No comments:

Post a Comment