Teknologi FURQAN ?

Dalam dunia nih, Allah akan datangkan semua benda ,dengan pakej yang lengkap. Lengkap ni aku rasa macam, dia ini ada buruk baiknya. Setiap perkara, ini semua termasuklah aku sendiri, tumbuh-tumbuhan, haiwan, galian, bulan, bintang, malah perkara yang terjadi depan mata, semuanya ada baik buruknya.


al-furqan al-quran


Fungsi Al-Quran

Bila kita nak sesuatu yang baik, benda paling penting, ialah kita mesti ada teknologi, ye teknologi untuk membezakan, lagi mengasingkan yang baik dan yang buruk. Al-Quran itu sendiri ialah Furqan, yang membezakan yang HAK dan BATIL. Supaya manusia nih, ambil perkara yang baik baik di jadikan teladan, yang tak baik di jadikan pengajaran.

Kita biasa tengokkan penapis santan ? Itu aku rasa teknologi paling mudah, nak asingkan santan itu. Hahhaa, sebab kita rasa santan terbaik lepas tapis, penapis itu adalah teknologi mudah nak dapatkan santan. Itu belum lagi bila aku sebut pasal penapis isyarat, hahha, penapis bunyi bising, teknologi itu lagi sukar hendak dibuat , perlukan penelitian, dan matematik yang tinggi.

Dalam bab vitamin ini, shaklee ini dah terbukti semulajadi, selamat dan berkesan. Kalaulah kata shaklee ini ambil bahan semula jadi, kenapa tak amek je daun alfalfa tuh terus makan, kenapa tak amek je buah anggur muscadine tuh terus buat jus ?

Proses Penciptaan Vitamin Shaklee

Sebabnya macam aku cakap tadi, semua benda dalam dunia nih, ada baik dan buruknya, jadi kena lalui proses FURQAN. Aku pernah dengar Haji Roslan Ghazali sendiri cakap, bila shaklee nak buat vitamin dia mesti kaji 3 benda asas ini.


  1. Kepentingan Vitamin tuh pada badan - Contoh mudah kita ambil vivix. Ok, bila nak buat VIVIX ni, saintis shaklee mesti tahu dulu pasal resveratrol, dia tak terus je buat vivix. Mereka ini ambil masa lama kaji resveratrol , dan bila dah kaji ,confirm, baru teruskan.
  2. Sumber terbaik - Paling penting ialah dapatkan sumber terbaik, dari mana nak dapatkan sumber terbaik ini, katalah resveratrol, mesti dapat dari sumber terbaik. Contohnya anggur muscadine nih yang bagus, sebab tahan lasak cuaca panas dan sejuk.
  3. Lokasi sumber tersebut. - Yang ni pun sangat penting. Mana boleh sesuka hati je buat kat tempat lain. Ini penting, sebab shaklee ni benda tuh betul-betul semula jadi, kalau tak, benda tuh tak normal, dan bila dia ada sedikit tak normal, khasiat dia takkan sama dan kualiti pun dah berkurang.

Jadi, kalau kita makan sendiri tumbuhan itu boleh, kalau pandai asingkan, atau ada teknologi furqan terbaik, boleh je. Tapi Shaklee ini buat berdasarkan penyelidikan, mereka ada teknologi furqan itu, mereka tahu apa yang penting, dan jugak teknologi penapis yang digunakan tuh memang patented. Tambahan lagi, formula yang dihasilkan memang sangat unik dan saling membantu. Mungkin kalau kita sendiri campur, jadi haru biru lah jawabnya.

Kesinambungan Furqan

Banyak lagi contoh, kepentingan furqan dalam vitamin shaklee ini. Kena rajin membaca dan membaca, buat kajian sikit, dan anda akan faham kenapa shaklee ini mudah. Kita pun tak perlu fikir susah susah nak asingkan, nak tumbuk , nak campur, nak masak ikut formula sendiri.

Comments

Popular Posts