Susah Ke Nak Bersihkan Rumah Yang Dah Usang ?

Pada suatu hari, dalam bulan syawal yang mulia ini, sekumpulan anak muda yang diketuai Rahim, Ah Chong dan Mutu pergi ke rumah orang tua lama yang telah ditinggalkan. Mereka dikehendaki membersihkan rumah itu, sebab katanya ada penyewa baru nak buat perpustakaan. Jadi kumpulan yang dikenali sebagai Kumpulan Anak Muda Rahim Ah Chong Mutu (KARAM) bersedia menyahut cabaran negara.


rumah kotor

TApi proses nak membersihkan rumah usang itu bukanlah sesuatu mudah yang dijangka. Mutu yang bermula semangat akhirnya dah mula rasa jelik nak pengsan. Ah Chong pulak tetiba selsema teruk sebab tak tahan habuk. Rahim pulak rasa penat gila nak buang semua barang-barang yang dah lama dan rosak.

Boleh dikatakan kumpulan KARAM ini tercedera jugak sebab mungkin terangkat barang tajam, terlanggar sana sini, ada yang jari menggelupas, ada yang loya pening kepala sebab bau dia kuat gile. Tapi dengan berkat usaha mereka sebagai anak Malaysia, akhirnya rumah yang usang lama itu telah dibersihkan menjadi sebuah rumah yang cantik, di cat kembali dan di tambah dengan perabot baru yang bersih. Mereka rasa cabaran membersihkan rumah ini memang dasyat dan memeritkan tapi hasilnya sangat memuaskan.

Begitulah cerita KARAM yang membersihkan rummah tadi, dan cerita tuh sama je dengan kisah aku makan shaklee awal awal dulu, sakit kepala lah, nak muntahlah, keluar jerawatlah dan macam-macam lagi. Susah nak bersihkan badan, sengsara lah juga. Tapi hasilnya, badan sedap, bertenaga. CErita budak KARAM tuh seumpama HEALING CRISIS masa makan vitamin. hehehehe. Nak baca banyak lagi, cuba tanya MekNA cikgu robot terkenal di kuantan.

Comments

Popular Posts