Ayat Nak Lelong Barang

Sekarang ni, zaman dah berubah, dulu kita tengok bangsa melayu jarang berniaga, sekarang ni bila dah ada macam macam internet, minded dah berubah, semua nak belajar berniaga,nak lelong barang, nak jual itu ini dan sebagainya. Jadi macam macam caralah orang nak berniaga nih, kena belajar nak lelong barang dan sebagainya. 


cara lelong barang



BAHASA PASAR

Kalau nak terer jual barang semua nih, korang boleh lah pergi pasar, yang ni memang standard, beli lelong barang tak ingat punya jerit, beli beli beli, hahahha, sampai satu tahap itu ada yang tak boleh belah, kalau tengok cerita Ali Baba Bujang Lapok, mesti dengar dialog orang jual ganja, GANJA GANJA !!!

SKILL COPYWRITING

Hhahaha antara paling power masa zaman internet ini ialah teknik Copywriting. Teknik nih paling penting kalau nak belajar jual barang kat internet, ada je teknik yang boleh buatkan orang lain nak beli barang kita. Itulah pasal, sekarang banyak otai otai diluar sana, muda muda dah kaya raya hanya dengan mengaplikasikan teknik copywriting. Power power

TEKNIK SOFT SELLING

Teknik ni ialah teknik bagi orang yang guna produk tuh, dah rasa best, dan hanya perlu kongsikan kebaikan dengan menunjukkan bukti, tak perlu nak jerit jerit, belilah ESP, belilah spender, semua. Ini semua teknik softselling, dibawah minda bawah sedar, memang terbaik dari ladang. Biasanya budak budak Shaklee saya, memang saya tekankan teknik nih.

RAJIN KERJA

Apapun, kita  kena rajin kerja,  rajin cari ilmu dan sebagainya, barulah boleh pandai nak lelong barang semua. Kalau tak, angan angan kosong, tak tercapai, cakap buih air liur basi pun tak guna !!!

Comments

Popular Posts