Facebook Mencuri Masa ?

Saya suka dengan nasihat Lyna Noh tentang mencuri masa ni, Zura Betty lagilah, dia memang marah betul bab orang buang masa. Apa nasihat Lyna Noh tu ? 


buang masa main facebook

  1. scroll timeline dr atas ke bawah.. Apa dicari pun taktau. Jumpa status yang sentap, hangin satu badan.
  2. Kalau nak tahu khabar berita kawan2, search je nama kawan tu, lg senanh.
  3. duk fikir benda2 yg takleh diubah yakni pemikiran orang lain.
  4. Tak payah susah2 nk ubah pemikiran org, Rasulullah pun takleh ubah pak sadara kesayangam dia Abu Talib.. Kita nak ubah pemikiran kawan kita yg tak sebulu? Takpe, xyh susah2...
  5. join the gossip.. Gossip mmg best, tp bleh jd fitnah.

Comments

  1. Saya pun rasa buang masa tapi hujung minggu tanpa apa2 hiburan dkt hostel ni facebook ajelah penemannya.... tapi bila blk umah tak on9 fb.... on9 pun tak sampai sejam dah cukup sehari... itupun masih rasa mcm buang masa

    ReplyDelete
  2. Memang sukar nak kawal masa dgn fb, habis kerja sume tergendala, tapi bgs jumpa kawan kawan sanak sedara

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts