Alergik, Makanan Laut, dan AJHT

Kalau sebut je makanan laut, seafood, memang confirmlah sedap. Selain dari makan ikan laut, ada yang suka udang, ketam, kerang, udang galah, sotong dan macam macam lagilah. Tu yang gila bila bawak pergi tepi laut makan macam macam, udang goreng tepung, mee udang dan sebagainya.


ajht shaklee

ALERGIK MAKANAN LAUT

Bila je sebut bab alergik , adui, macam macam, salah satunya alergik makanan laut. Aku sendiri , rasanya tak berapa sangat nak makan udang. Nanti macam macam, selsema yang teruk, sampai boleh demam, sebab tak tahan dengan makanan laut. Alergik ni pun bukan sahaja makanan laut je, ada yang alergik roti, nasi, susu dan sebagainya. 

AJHT SHAKLEE

Nak kena beringat, Alergik ni boleh menyebabkan sakit sendi, ya, sakit sendi. Kalau yang ada sakit sendi yang perlukan rawatan, susahlah nak ambil makanan yang  berasaskan hidupan laut. Tak semestinya lauk tu sendiri, produk lain yang berasaskan laut  pun boleh menyebabkan alergik macam sos  tiram dan sebagainya. Untuk mengatasi sumber laut ni, AJHT dibuat 100% bebas dari sumber laut, 100% Shellfish free. (betulke terjemahan aku). Jadi untuk yang alergik makanan laut, tak perlu risau dengan AJHT ni, selamat diambil oleh semua  golongan (kanak-kanak kecil lagi ).

Comments

Popular Posts